Buradasınız :Haberler

Yucin

İnternetten Ticaret Yapmak

İnternet günümüzde iletişimin en kolay ve en düşük maliyetli yolu. Ürettiğiniz ürün ya da hizmeti, yanı başınızdaki komşu firmanıza ne kadar maliyetle sunabiliyorsanız, Amerika ya da Çin deki bir firmaya da aynı maliyet ile sunma imkanınız var.

Bir web sitesi yaptırdınız, fakat sizden ve sizi bilen firmalardan başka birileri bu siteden bihaber. O zaman bu işte bir terslik var demektir. Şöyle düşünün, siz 3.000 TL verip altın kaplama bir telefon alıyorsunuz, ne arayan var ne de soran. Çevrenizdeki herhangi bir kişi 200 TL verip kamerası bluetooth u olmayan basit bir telefon alıyor ve telefonu susmuyor. Çünkü o arkadaşınız numarasını diğer insanlarla paylaşmanın yolunu çözmüş ve kendisini uygun gördüğü rehberlere eklemiştir. İnternetin de telefon rehberleri arama motorlarıdır. Bunların başında google, yahoo ve msn gelir. Dünyada bir numaralı arama motoruda Google dır. Burada hergün milyonlarca insan arama yapıyor ve bu aramalarda ekmek kelimesinden tutunda dolce gabbana kelimesine kadar, her türlü insan grubundan, her türlü ihtiyaç grubuna çözümler sunuluyor.

Google arama motorunu baz alarak nasıl müşteriler bulabiliriz? Bunun için öncelikle müşteri potansiyelimizin dil ya da dillerini belirlemeliyiz. Örneğin makine imalatı yapıyorsunuz, fakat ürettiğiniz makine sadece Türkiye de iş yapabilecek bir makine. Burada sitenizin Türkçe haricinde İngilizce veya diğer dillerden olmasının hiç bir anlam teşkil etmeyeceğini bilmelisiniz. Fakat ürettiğiniz makineyi yurt dışına ihrac etme imkanınız varsa yapmanız gereken öncelikle Türkçe içeriğinizin yanına İngilizce içeriğini eklemektir. Burada bir fizibilite çalışması yapmalısınız. Gelen talepler Afrika Ülkelerinden yoğunlukta ise sitenize Arapça dil desteği eklemelisiniz. Aynı şekilde Kafkas ülkelerinden talep fazla ise Rusça, Güney Amerika ülkelerinden talep fazla ise İspanyolca dil desteklerini eklemeniz menfaatinize olacaktır.

Sitemiz tamam, dil desteklerinide ayarladık ama Google da arama yapıldığında ilk sayfalarda çıkmamız diğer bir konu. Burada sitemize SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu yapmamız gerekiyor. Bunun içinde Google ın indeksleme yaparken sevdiği şekilde, anlayacağı dilde kodlamalar yapmalıyız. Bir kaç örnek vermek gerekirse; sitemizin link uzantılarının ürün veya hizmetimizin adı ile yayımlanması gerekir. Yani ürünümüz bir pres makinesi ise url mizin http://www.siteadi.com/pres-makinesi.html şeklinde bir adrese sahip olması gerekir. Başlık (title) olarakta o ürünün başlığı internet tarayıcısı tepesinde çıkmalı yani ürünün title si Pres Makinesi olmalı. Sitede görsel olarak kullanılan materyallerin flash formatında değil de, javascript formatında olmalıdır. Bunun nedenide google bot ları sitenizin kodlarını incelediğinde flash olan bir dosyanın sadece adını (.swf uzantısı ile) indeksler. Javascript kodlamada ise içerikte yazan tüm kodları indeksler. Son olarakta meta tag lar. Başlık (title) konusunda gerekli açıklamayı yapmıştık. Başlığımız ürünümüzün içerdiği kelimeler ile olmalı. Kelimeler (keywords) özenle seçilmeli ve google da sizi nasıl arayabileceklerini etüd ettikten sonra keywords lerinizi eklemelisiniz. İçerik (content) bölümüne de yaptığınız işi kısa ve öz bir biçimde anlatmalı ve sonuna mutlaka telefonunuzu yazmalısınız. Bu uygulamalar sitenizden size geri dönüşümü artıracak ve müşterilerin size ulaşmalarını kolaylaştıracaktır.

Daha fazla müşteri bulmak, Google da daha üst sıralarda olmakla sağlanır. Bunun için Google dan Adwords paketleri satın alarak, sponsor bağlantılarda ön sıralarda çıkabilirsiniz. Diğer bir yöntemde Google mantığı ile hareket etmektir. Bu mantık nedir. Google dünya üzerindeki milyarlarca siteye her gün gidip bu sitenin içeriğini belirleyecek elemanlara sahip değildir. Bu işlemi google ın bot ları (robotları) yapar. Bunlarda bir mantığa göre programlanmıştır. Sitelerde bir ağ mekanizması vardır. Google güvendiği elit siteleri seçer, Bu siteler başka sitelere link verdiğinde onlarda güvenilir kapsamına girer, link verilen siteler de başka sitelere link verir ise onlarda güvenilir kapsamına girer ve bu işlem bu şekilde uzar gider. Yani sayfa derecesi (page rank) yüksek olan ve eski tescillenmiş sitelerden rica ya da bedeli karşılığında linkler alarak Google da arandığınız kelimelerde üst sıralara çıkabilirsiniz.

Bu işlemler yapıldığında yılda sitenize 300 kişi geliyor ise artık günde 300 kişi gelmeye başlayacaktır. Fakat bu da size problemler yaşatabilir. Çünkü sitenizi host eden firma, sitenizden yapılan upload başına (1mbit ortalama 80 $) para ödemektedir. Gelen ziyaretçiler de sitenizdeki yazı resim video ve diğer materyalleri görmek için download yaparlar, bu da server ın upload yükünü artırır. Doğal olarakta server maliyetlerindeki artış size yansıtılır ya da siteniz suspend edilir yani server sağlayıcı tarafından gerektiğinden fazla yük oluşturduğundan kapatılır. Bu gözünüzü korkutmasın, zaten sitenize ziyaretçi ne kadar çok gelirse, sizin müşteri bulma ve o site üzerinden paralar kazanma olasılığınızda o kadar çok olur.

Alternatif olarak, sektörel portallara reklam verebilirsiniz. Bu sitenizin ziyaretçi sayısını kısa sürede artıracaktır. Sektörel portal seçerken de, size gelip "bize reklam verin, hayatınız kurtulsun" şeklindeki taahhütlere kanmayın. Reklam vereceğiniz portalı kendiniz seçin. Bu işlemi yaparken de yine Google ı kullanacağız. Örneğin tekstil işi ile uğraşıyorsunuz ve kot pantolon üretiyorsunuz. Google da tekstil, tekstilci, kot pantolon kelimeleri ile arama yaptığınızda ilk sayfada çıkan sektörel portallara reklam vermeniz kısa sürede size müşteri kazandıracaktır.

Burada önemli olan bir nokta da sitenize kadar gelmiş ziyaretçiyi iyi sunumlar yaparak kaçırmamaktır. Örneğin sitenize günde 100 kişi geliyor ama 1 kişi bile geri dönmüyorsa, bu işte bir terslik vardır. Her ürün ve hizmet detaylarının altına sipariş formu koymak ve iletişim sayfanıza her sayfadan kolayca ulaşılmasını sağlamak geri dönüşümleri artıracaktır. İletişim sayfası da sizinle irtibat kurulabilmesi için öz ve doyurucu nitelikte olmalıdır.

Sonuç olarak böyle bir site yaptırmak, arama motorlarında ön sıralarda çıkabilmek, ve sektörel portallara reklam vermek ne kadar maliyetli olursa olsun, profesyonel yerlerden alacağınız hizmetler size müşteri olarak geri dönecektir. Yaptığınız masraflardan çok daha fazlasını kazanmanıza imkan sağlayacaktır.